Czy Renault Megane za blisko ćwierć miliona złotych to już kompletna fanaberia? Naszym zdaniem zdecydowanie nie, kiedy mówimy o limitowanym Trophy R niemal siłą zdartym z toru wyścigowego.

Taki właśnie ma być ten wyczynowy, ale wciąż uliczny model popularnego Renaulta, który dostarczy niesamowitych wrażeń kierowcy o odpowiednich umiejętnościach.
Co właściwie powoduje, że Trophy R jest 4-krotnie droższy od bazowej wersji Megane? Przede wszystkim, niewiele mu z tego seryjnego Megane zostało.
Pod maską drzemie turbodoładowania jednostka o pojemności 1.8l generująca potężne 300 koni mechanicznych przenoszonych wyłącznie na przednią oś.

Sceptycy powiedzą: „na pewno szuka trakcji na pierwszych 3 biegach”.
Pewnie będą mieli część racji, ale nie zupełną. Renault wyposażył układ różnicowy Trophy R w sportową szperę, czyli mechanizm powodujący skuteczniejsze przeniesienie napędu na oba koła równocześnie w trakcie przyspieszania i hamowania silnikiem. Brzmi naiwnie, ale na prawdę dużo wnosi do trakcji, szczególnie w połączeniu z dobrymi sportowymi oponami o szerokości 245 mm.

Rasowość modelu powoduje też jego absolutnie surowe wyposażenie.

We wnętrzu znajdziemy jedynie 2 super twarde, kubełkowe fotele Recaro. Nie znajdziemy za to kanapy z tyłu, w której miejscu wkręcona została rozpórka kielichów tylnych amortyzatorów, podnosząca sztywność karoserii.Do tej właśnie rozpórki montowane są szelkowe pasy bezpieczeństwa.

Co jeszcze podnosi sportowe walory Renaulta?
Bez wątpienia super twarde zawieszenie Ohlins, którego walory czuć nawet podczas przestawiania samochodu po parkingu.
Kolejnym atrybutem będą potężną hamulce Brembo „upchnięte” do 19-calowych obręczy felg ze stopów lekkich.
Wisienka na torcie jest basowy układ wydechowy Akrapovic.

Teraz już pewnie rozumiecie dlatego ten samochód nie mógł kosztować wiele mniej, szczególnie że jego liczba produkcyjna przydzielona dla Polski wynosi jedynie 12 sztuk. Szczęśliwy nabywca ostatniego z 12 egzemplarzy trafił do nas z Dębicy. Po długich rozważaniach na temat metody zabezpieczenia tego kolekcjonerskiego modelu klient wybrał najskuteczniejszą ze wszystkich – pełne pokrycie karoserii folią bezbarwną Xpel Ultimate Plus.
Megane zapewne będzie jeździł dynamicznie, a dodatkowo co najmniej kilka razy odwiedzi tor wyścigowy, na który został stworzony.
Nic nie ochroni jego delikatnego lakieru lepiej niż gruba i elastyczna folia bezbarwna.

 

Konfigurator usługi

Skonfiguruj swoją usługę car detailingu i zabezpieczenia lakieru w kilku prostych krokach. Po ukończeniu procesu konfiguracji możesz wysłać zgłoszenie rezerwacji terminu.

Skonfiguruj usługę