Toyota GR Yaris nie jest tylko lekko zmodyfikowaną odmianą miejskiego modelu japońskiej marki. Jak zapewnia Toyota, w wersji Yaris GR pod kątem osiągów został dopracowany niemal każdy element tego auta, jednak kluczowe były trzy następujące aspekty: właściwości aerodynamiczne, niska masa oraz rozkład masy.

Lepsze właściwości aerodynamiczne to zasługa m.in. obniżonej o 91 mm linii dachu, zaś zmniejszenie masy, a tym samym poprawę stosunku mocy do masy uzyskano poprzez użycie włókien węglowych i aluminium do produkcji trzydrzwiowego nadwozia. Z kolei umieszczenie silnika bliżej środka oraz akumulatora w bagażniku zapewnią stabilniejsze prowadzenie. Nowa platforma pozwoliła wprowadzić szerszy rozstaw kół tylnych oraz zawieszenie z podwójnymi wahaczami.

Specjalnie opracowane zostały także wzmocnienia bocznych elementów. GR Yaris ewidentnie lubi trudniejsze warunki. Podczas gdy mocne małe przednionapędowe hatchbacki na śliskim walczą o trakcję, Toyota ze stałym napędem 4×4 fanatycznie wgryza się w każdy rodzaj nawierzchni. Ten wóz wyczarowuje pokłady trakcji, nie spodziewasz się czegoś takiego po tak małym aucie. Magię czynią dyferencjały torsen przy obu osiach! Ruszając z gazem na szutrze, czujesz się jak na rajdowym „oesie”.

Yaris GR według mnie to samochód kompletny z rajdowym zacięciem.

Reakcja na pedał gazu na każdym biegu jest niemal natychmiastowa, nie ma efektu turbo dziury, samochód zbiera się z każdych obrotów na dosłownie każdym biegu.

W Toyocie mamy do wyboru 3 tryby:

  1. Track – który rozdziela moc w stosunku 50:50, kierowca może prowadzić auto na granicy przyczepności w każdych warunkach.
  2. Sport – moc dzielona jest w proporcjach 30:70, aby uzyskać charakterystykę auta z napędem na tył. Aż 70 procent momentu obrotowego trafia na tylną oś, co pozwala na kontrolowane poślizgi. Przednia oś pozwala jedynie stabilizować auto, ale nie psuje zabawy.
  3. Normalny – napęd rozdzielany jest w proporcjach 60:40. Jest to tryb domyślny, odpowiedni do codziennej jazdy.

Co ten mały terrorysta otrzymał od nas?

Odmieniliśmy totalnie jego wygląd poprzez zastosowanie folii Xpel Stealth – proces zmrożenia lakieru. Przyciemniliśmy przednie reflektory oraz znaczek. Przednie szyby pokryliśmy hybrydową folią przyciemniającą, aby uniknąć odcięcia od fabrycznie przyciemnionych tylnych szyb.

Wykonane usługi

Podsumowanie

W ramach tej realizacji wykonaliśmy między innymi następujące usługi:

Konfigurator usługi

Skonfiguruj swoją usługę car detailingu i zabezpieczenia lakieru w kilku prostych krokach. Po ukończeniu procesu konfiguracji możesz wysłać zgłoszenie rezerwacji terminu.

Skonfiguruj usługę