Nie jest najmocniejsze, nie jest najszybsze, nie jest najpiękniejsze, ale potrafi uzależniać wrażeniami jak żadne inne obecnie oferowane Porsche. Oto 911 GT3 RS.

Tyle teorii. Czas na praktykę. Wsiadam w fotel, który trzyma ciało jak imadło, chwytam w ręce pokrytą alcantarą kierownicę, a przed oczami mam wielki jak budzik babci obrotomierz. Nie jest to przerost formy nad treścią, ponieważ wskazówka obrotomierza podskakuje jak oparzona, a potężne opony Michelin Cup 2 wraz z spoilerem lojalnie ostrzegają, że utrata przyczepności następuje szybciej niż mrugniecie oka rewolwerowca. Więc nic dziwnego, że podczas jazdy nie za dużo czasu pozostaje na zerkanie na zegary.

Wciskam gaz, a silnik rozkręca się jak szalony szerszeń. Wydaje się, że obroty rosną bez końca. Nic dziwnego, skoro czerwone pole zaczyna się do dopiero przy 9 tys. ob./min. Dźwięk boksera przenosi cie prosto na tor wyścigowy. Chyba nie ma obecnie na rynku seryjnego silnika, który reagowałby szybciej na komendy kierowcy.

Ten samochód nie został zestrojony do zabawy jak choćby BMW M2, czy Mercedesy AMG dlatego za kierownicą GT3 RS raczej nie spotkasz przypadkowej i nieświadomej osoby. Tu liczą się setne ułamki sekundy. Stąd z tyłu potężne 21-calowe felgi i wielki jak deska do prasowania spoiler, który powyżej 140 km/h zaczyna dociskać niczym żagiel. Nawet jeśli przełamiesz potężną barierę przyczepności jaką generują tylne opony o szerokości 325 mm, wytrącisz RS-a z równowagi i pędzisz poślizgiem zostawiając za sobą chmurę dymu to i tak czujesz, że samochód za wszelką cenę chce odzyskać stabilność. Bo dzięki niej będzie mógł szybciej pokonać okrążenie toru wyścigowego

Zmiana biegów następuje szybciej niż klikniecie łopatki przy kierownicy. Więc zastosowanie ręcznej przekładni w tym modelu oznaczałoby zaprzepaszczenie pracy inżynierów o uzyskanie jak najlepszego czasu na torze. Skrzynia dwusprzęgłowa niemal w każdym momencie okazuje się lepsza od ręcznej i rzeczywiście pomaga podczas szybkiej jazdy, kiedy doskwiera brak czasu i pamięci operacyjnej. Jeśli mimo to chcesz zmieniać biegi Porsche proponuje model GT3, którym łatwiej poszaleć, bo ma skromniejsze opony i mniejszą siłę docisku generowaną przez spoilery.

Już dawno przekroczyłem granicę zdrowego rozsądku, a GT3 RS wciąż porusza się w bezpiecznej strefie klejąc się jak gekon do asfaltu. To jeden z tych samochodów, dla których z przyjemnością wstajesz o świcie, by wybrać się na jeszcze pustą ulubioną drogę. Są samochody mocniejsze, bardziej spektakularne, ale tylko w GT3 RS czujesz taką bliskość człowieka z maszyną. Kardiochirurdzy z Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie przeprowadzili ostatnio rewolucyjną operację wszczepiając polimerową zastawkę, która z czasem zostanie zastąpiona własną tkanką pacjenta. Ma wrażenie, że po kilku tygodniach nieprzerwanej jazdy nie wydostałbym się z GT3 RS bez ingerencji chirurga. To jedna z najbardziej posłusznych człowiekowi czterokołowych maszyn, którą można jeździć po publicznych drogach.

Lakier Lizard Green nie należy do najłatwiejszych w utrzymaniu, szczególnie w tak mocnym samochodzie, którego oczywiście używamy do dynamicznej jazdy. Dlatego zabezpieczyliśmy go dosłownie w całości bezbarwną folią PPF. Na folie nakleiliśmy oryginalne naklejki GT3 RS. 

Felgi zabezpieczyliśmy powłoką ceramiczną. Szyby oraz folia zostały pokryte powłoka hydrofobową. Wnętrze zostało w pełni wyczyszczone i zaimpregnowane.

Wykonane usługi

Podsumowanie

W ramach tej realizacji wykonaliśmy między innymi następujące usługi:

Konfigurator usługi

Skonfiguruj swoją usługę car detailingu i zabezpieczenia lakieru w kilku prostych krokach. Po ukończeniu procesu konfiguracji możesz wysłać zgłoszenie rezerwacji terminu.

Skonfiguruj usługę