Mercedes Benz serii SL typoszereg R107 produkowany był w latach 1971-1989. Przez 18 lat produkcji powstało 237287 egzemplarzy, co powoduje, że nie jest aż tak rzadki, a mimo to o dobrze utrzymany egzemplarz niezwykle ciężko.

Następca legendarnej Pagody musiał sprostać wygórowanym wymaganiom stawianym w tamtych latach samochodom typu Roadster. Oczekiwano wówczas lepszej dynamiki, lepszemu prowadzeniu przy zachowaniu eleganckiego wyglądu i wysokiej jakości wykonania.
Jednostka V8 była produkowana na rynek Amerykański w pojemności 5.6l generując 227 koni mechanicznych ( tyle samo co mniejsza o 0,6l wersja Europejska).
Dziś to nie wyróżniająca z tłumu moc, ale 40 lat temu pozwalała śmiało określać SLa jako model o charakterze sportowym.

3-stopniowa automatyczna skrzynia biegów nawet po upływie lat, pracuje sprawnie.
Z charakterystycznym dla hydraulicznych skrzyń automatycznych, delikatnym szarpnięciem przy zmianie przełożenia.SL to przede wszystkim kabriolet z krwi i kości. Właśnie z opuszczonym dachem nabiera pełni swojej krasy i daje przyjemność, którą ogranicza jedynie kreatywność kierowcy. Wyobraź sobie gorący, słoneczny dzień i serpentyny równego asfaltu wijącego się wzdłuż wybrzeża za kierownicą SLa w akompaniamencie mruczącego V8.

Pełnia szczęścia dla miłośnika cruzingu i nieposkromiona niczym euforia przemierzania każdego następnego kilometra. Dość marzeń!

Przejdźmy do dokładnie tego, namacalnego egzemplarza, który widzisz na zdjęciach. To wyprodukowany w 1980 SL560 importowany z Californi. Okrutnie wypalony przez tamtejsze promienie słoneczne. Zarówno na zewnątrz jak we wnętrzu. Lakier wypłowiał oraz kompletnie stracił połysk i nasycenie koloru. Przeprowadziliśmy maszynowy „wet sanding”, czyli równomierne zdzieranie utlenionej warstwy lakieru bezbarwnego

Przeprowadziliśmy maszynowy „wet sanding”, czyli równomierne zdzieranie utlenionej warstwy lakieru bezbarwnego. Oczywiście z regularnym pomiarem grubości oryginalnego lakieru.
Po wstępnym zmatowieniu papierem ściernym przeszliśmy do etapu kilkustopniowego procesu polerskiego.
Udało się osiągnąć zadowalający efekt.
Co ważne-bez konieczności lakierowania!

Tapicerka skórzana, również wypalona i wypłowiała przez Kalifornijskie słońce, wymagała gruntownego czyszczenia i całościowego lakierowania, aby zapewnić równomierną barwę.

Część tapicerki wymagała wymiany. Głównie kedra (lamówka wokół fotela kierowcy). Wymieniliśmy również poszycie kierownicy, stosując identyczny z oryginałem gatunek skóry i rodzaj szycia. Cała tapicerka skórzana została finalnie głęboko odżywiona nadając jej elastyczność i miękkość w dotyku. Projekt obejmował również odnowienie wszelkich pozostałych detali w tym chromów i komory silnika.

Konfigurator usługi

Skonfiguruj swoją usługę car detailingu i zabezpieczenia lakieru w kilku prostych krokach. Po ukończeniu procesu konfiguracji możesz wysłać zgłoszenie rezerwacji terminu.

Skonfiguruj usługę