Z każdym rokiem grupa samochodów typu „Hot Hatch” cieszy się coraz większą popularnością. Nie tylko u młodych, żądnych adrenaliny chłopaków, ale często również u w pełni dojrzałych, ustatkowanych mężczyzn, znacznie rzadziej kobiet :)

Ponadprzeciętne przyspieszenie, precyzyjny układ kierowniczy, strzały z rury przy zmianie biegów i ciasno trzymający, kubełkowy fotel to znaki szczególne grupy samochodów typu Hot Hatch.

Zdecydowana większość samochodów z tego segmentu ma jedną zasadniczą wadę, przez którą trudno czerpać pełnię przyjemności z jazdy po ciasnych winklach; PODSTEROWNOŚĆ.

Niestety, z małymi wyjątkami małe, usportowione urwisy wynoszą przodem, przez co trzeba sporych umiejętności, albo braku rozsądku, aby wykorzystać ich możliwości na ciasnych zakrętach.

CLA, choć do końca Hot Hatchem nie można nazwać, jest blisko spokrewnione z A45s, dlatego pozwoliłem sobie przyrównać je do tej grupy. Zarówno CLA45s, jak i A45s stanowią wyjątek od reguły nadsterownych Hot Hatchy.

To dzięki świetnemu wywarzeniu i przede wszystkim napędowi 4Matic+ znanemu (choć pewnie w starszym wydaniu) z większych AMG napędzanych na wszystkie koła.

Tak!

CLA skręca jak przyklejone, reagując na obrót kierownicą z chirurgiczną precyzją.

Wspomniałem wcześniej o ponadprzeciętnym przyspieszeniu. Ponadprzeciętne — to w przypadku tego samochodu nadal nieoszacowane określenie.

CLA45s po prostu wystrzeliwuje jak z katapulty.
Wynik na poziomie 4s do pierwszej setki, do niedawna był zarezerwowany dla supersamochodów pokroju Lamborghini, a nie dla małego sedana z 2 litrowym silnikiem pod maską! Znów pokłon dla fenomenalnego napędu 4Matic+ połączonego z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. No i oczywiście procedura startu — ona sama urywa pewnie sekundę. 421 koni mechanicznych też może się przydać 🙂

Tak szybki samochód, szczególnie lakierowany bez metallicu, zbiera odpryski jeden za drugim o czym przekonał się właściciel pastelowo żółtego Mercedesa.
Rozwiązanie tego problemu jest tylko jedno — folia bezbarwna.
Pełny front i wszystkie najbardziej narażone elementy karoserii zabezpieczyliśmy topową folią od Xpel — Ultimate+ wyciętą na ploterze z precyzyjnych projektów cyfrowych.

Pastelowe lakiery są trudniejsze w zachowaniu czystości, dlatego całą pozostałą część karoserii pokryliśmy powłoką Hydrofobową GTechniq Exo v4, która spowolni przywieranie brudu i ułatwi jego usunięcie w trakcie mycia.

Konfigurator usługi

Skonfiguruj swoją usługę car detailingu i zabezpieczenia lakieru w kilku prostych krokach. Po ukończeniu procesu konfiguracji możesz wysłać zgłoszenie rezerwacji terminu.

Skonfiguruj usługę