4 sekrety idealnego oklejenia samochodu
W naszym materiale pokazujemy jak powinna być położona folia zabezpieczająca i po czym rozpoznać usługę niskiej jakości.
Poznaj sekrety idealnego oklejenia samochodu!
Oklejanie samochodów folią chroniącą lub zmieniającą wygląd samochodu staje się coraz popularniejsze. Powstało wiele miejsc oferujących takie usługi, często robiąc to szybko i w okazyjnych cenach. W efekcie tego zdezorientowani posiadacze samochodów często decydują są skorzystać z usług niesprawdzonych firm i… przyjeżdżają do nas z prośbą o naprawę.
Dlatego podpowiadamy na co zwrócić uwagę przy wyborze technologii oraz firmy oklejającej samochód. Pamiętajmy, że od tego zależy wygląd nietuzinkowych i drogich pojazdów. A dobre zabezpieczenie powłoki to inwestycja dzięki której nasz pojazd nie tylko nie straci na wartości tyle, co niezabezpieczone egzemplarze, ale z czasem może zyskać jako dobrze zachowany youngtimer.
Sekret Nr 1: Wysokiej jakości materiał
„Istnieją ogromne różnice w jakości pomiędzy foliami. Bez względu to czy używamy folii PPF, powłoki bezbarwnej, matowej czy ceramicznej zawsze zwracajmy uwagę na jakość produktu. A ta najczęściej idzie w parze z jej ceną i dostępnością na rynku” twierdzi Roman Ślusarz, właściciel Autokliniki Kraków. Radzi też, aby materiał kupować w tym samym miejscu, w którym chcemy swój samochód okleić i aby firma ta była autoryzowanym dilerem danego producenta.
Równie istotny jest rodzaj stosowanych narzędzi. Rakle i gładziki wykorzystywane w pracy dobieramy stosując odpowiednią twardość, szerokość i opór. Zużyte lub uszkodzone narzędzie powinny być niezwłocznie zastąpione nowymi. Nawet jakość wykorzystywanych ściereczek potrafi mieć ogromne znaczenie…
Sekret Nr 2: Staranne przygotowania
Przygotowania do oklejenia samochodu zaczynają się długo przed nałożeniem pierwszej folii. Na początku samochód trzeba dokładnie obejrzeć ponieważ niektóre samochody posiadają dodatkowe spojlery, poszerzenia czy zmienione elementy karoserii. I choć do większości modeli istnieją gotowe szablony, konieczna staje się wówczas korekta projektu.
To szczególnie istotne w przypadku technologii bez wycinania folii na samochodzie. Docinanie folii na karoserii to metoda prostsza, ale ryzykowna i mało estetyczna. Podczas takiego docinania można uszkodzić lakier, a same cięcia są mocno widoczne i psują efekt całej pracy.
Ostatnią czynnością przygotowawczą jest dokładne mycie, usuwanie pozostałości wosku i suszenie pojazdu. Ponieważ nawet najmniejsze zabrudzenie może zrujnować efekt pracy.
Sekret Nr 3: Prawidłowe wykonanie
Oklejenie samochodu musi być wykonane w sterylnie czystych warunkach. Dobre centra oklejeń wyposażone są w odciągi powietrza, mocne oświetlenie i nie są dostępne dla osób z zewnątrz. To wszystko po co, aby zachować czystość.
W tym momencie do pracy wchodzą specjaliści od oklejania pojazdów. Samochody nie są płaskie, a nakładania folii to nie przyklejanie naklejek w albumie. Wysokiej jakości oklejanie to ciężka praca ręczna wymagająca wiedzy, zręczności i ogromnego doświadczenia.
Specjaliści muszą brać pod uwagę każdy kąt, załamanie czy krzywiznę pojazdu odpowiednio układając wcześniej przygotowaną folię. Sposób i temperatura nakładania mają znaczenie zwłaszcza w kontekście dalszej 'pracy’ powłoki. Samochód ma służyć wiele lat, a na karoserię – i tym samym folie – działać będą siły związane z kinetyką, warunki pogodowe czy czynniki takie jak małe kamyki czy gałęzie.
Sekret Nr 4: Właściwa pielęgnacja
Folia samochodowa ma zabezpieczyć oryginalną powłokę lakierniczą. Jednak sama również wymaga troski. Przykładowo producenci przestrzegają przed korzystaniem z myjni automatycznych. A do każdego rodzaju folii istnieją odpowiednie środki konserwujące.
Ważna jest również opieka powykonawcza ze strony firmy oklejającej pojazd. Warto co jakiś czas umawiać się na kontrolę jakości powłoki. Specjaliści przyglądną się jej wówczas pod kątem zadrapań, uszkodzeń i pęcherzów, a w razie konieczności wymienią poszczególne fragmenty.
Z tym wiąże się ostatni punkt na naszej liście: możliwość usunięcia folii bez uszkodzenia lakieru. Folia niskiej jakości lub źle nałożona często podczas zdejmowania się rwie i zwija co wymaga użycia większej siły lub temperatury. To może prowadzić do trwałych uszkodzeń karoserii.
Zwróć uwagę na te szczegóły szukając firmy do oklejenia Twojego pojazdu. W razie pytań możesz skorzystać z wiedzy naszych specjalistów! Skontaktuj się z Autokliniką i miej pewność, że dostaniesz to, za co płacisz!
Wspólnie zabezpieczmy to, co dla Ciebie ważne!
Zobacz pozostałe poradniki