Pod względem tworzenia małych samochodów Fiat nie ma sobie równych!

Pojawienie się „500” nowej generacji, w dodatku z napędem elektrycznym, to po prostu wydarzenie. Nowa „500” nie tyle zastępuje obecny model, ile zajmuje miejsce ponad nim.

Maluch ze spalinowym silnikiem jaki dobrze znamy pozostaje w ofercie w wersji typu mild hybrid – i naszym zdaniem pozostanie jeszcze przynajmniej przez parę sezonów – jednak wizytówką firmy staje się nowy z elektronami biegającymi tam i z powrotem między akumulatorami a silnikiem. W środku zmieniło się prawie wszystko. Zamiast klasycznego zestawu pokręteł od klimatyzacji (wyjętych chyba z pralki) mamy prosty panel i przyciski odpowiedzialne za tryb jazdy.

Wyrzucenie drążka zmiany biegów pozwoliło na wygospodarowanie dodatkowej przestrzeni a ponadto umieszczenie gigantycznego podłokietnika. Zainstalowano też nowe multimedia, które po prostu były wymagane. Są nieco bardziej skomplikowane niż powinny być, ale jeśli je już rozgryziemy, pójdzie z górki. Drzwi otwiera się nie klamką, a przyciskiem. Ponownie – kwestia przyzwyczajenia. Taki system pozwala uchronić się przed otwarciem ich tuż przed rowerzystą.

Fiat zawsze był mistrzem świata w tworzeniu małych samochodów i patrząc na najnowszy model ewidentnie niewiele zagraża jego pozycji. Stylizacja nadwozia jest po prostu fantastyczna – nawiązuje do historii, ale jednocześnie jest supernowoczesna. 

Zobaczmy na konkurencje. BMW i3 jest znacznie mocniejsze i bardziej dynamiczne, MINI Cooper SE o dwie klasy bardziej przyczepny i ostrzejszy w prowadzeniu, a DS 3 Crossback E-Tense większy i bardziej praktyczny. Tyle obiektywnie. Jednak czysto subiektywnie, żadnym z nich nie jeździło nam się tak dobrze jak najnowszą „500”. W codziennej miejskiej i okołomiejskiej jeździe Fiat jest świetny nawet jeśli jego zasięg jest daleki od tego co zmierzono według procedury WLTP. 

Na ten mały samochód poświeciliśmy ogrom czasu, bo aż 4 dni, pokryliśmy każdy najdrobniejszy element folią PPF, przyciemniliśmy wszystkie szyby, okleiliśmy elementy interioru, zabezpieczyliśmy plastiki oraz elementy materiałowe wnętrza, szyby zostały pokryte powłoką hydrofobową, a felgi powłoką ceramiczną. 

Konfigurator usługi

Skonfiguruj swoją usługę car detailingu i zabezpieczenia lakieru w kilku prostych krokach. Po ukończeniu procesu konfiguracji możesz wysłać zgłoszenie rezerwacji terminu.

Skonfiguruj usługę